Plan een call
Plan een call
Blog
Leestijd 1 min
23 januari 2019

De uitdagingen van customer identity management

FuseLogic
uitdagingen customer identity management

Een modern Customer Identity & Access (CIAM)-platform maakt het gemakkelijk om nieuwe applicaties voor klanten snel te lanceren en zorgt voor een uniforme en prettige gebruikerservaring op alle kanalen. Tevens zorgt het voor afdoende beveiliging van gebruikersaccounts en persoonlijke informatie, en verhoogt het de marketing-ROI door een beter begrip van gebruikers, targeting en personalisatie.

Verwachtingen van klanten
Succesvol ondernemen en klanten bedienen door het bieden van een excellente Customer Experience staat hoog op de agenda bij veel organisaties. Klanten zijn van Google en Facebook eenvoud, gemak en service gewend en verwachten dat ook van uw applicaties! In de steeds meer digitaal wordende wereld zijn eenvoudige toegang, gebruiksgemak en veiligheid essentieel.

Uitdagingen
Organisaties die apps inzetten voor de communicatie met en dienstverlening naar hun klanten, worden geconfronteerd met een aantal uitdagingen om dit te realiseren:

  • Hoe krijgen wij het vertrouwen van de klant, zodat deze informatie met ons wil delen?
  • Hoe kunnen we de identiteit van onze klant eenvoudig en snel vaststellen bij alle access points in de Customer Journey?
  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat gemak én veiligheid samengaan?
  • Hoe kunnen zaken als Single Sign On (SSO), Multi Factor Authenticatie (MFA), Scalability en Application Programming Interfaces (API’s) helpen bij het creëren van een optimale Customer Experience?
  • Hoe kan de IT-afdeling sneller bouwen aan de vereiste Customer Experience, met minder code reviews en betere audit trails?
  • En hoe krijgen wij een compleet ‘360 graden’ beeld van de klant?

De voordelen van CIAM
Een modern CIAM-platform maakt het dus mogelijk om nieuwe klantapplicaties snel te lanceren, zorgt voor een uniforme gebruikerservaring, regelt de beveiliging van klantaccounts en -informatie en verhoogt uw marketing-ROI.

Meer weten?
Wilt u weten hoe u CIAM kunt inzetten voor een excellente klantervaring over alle applicaties, devices en ‘touchpoints’ met uw organisatie? Neem dan contact met ons op.

Abonneer en ontvang nieuws en updates van FuseLogic

Design icon
FuseLogic,
Gebaseerd op meer dan 15 jaar ervaring hebben we best practices ontwikkeld om Identity Management projecten te versnellen. Wij leveren Identity Management oplossingen. Maar dan sneller, gemakkelijker en goedkoper. Hierdoor bent u snel ‘in control’ en volgt Identity Management de snelheid van de business, in plaats van andersom.
FuseLogic
SOLUTION PAPER

Identity Management at the speed of business

Met meer dan 17 jaar ervaring weten wij hoe complex, kostbaar en frustrerend Identity & Access Management-projecten kunnen zijn. Of beter gezegd: konden zijn.

Want wij leveren Identity Management at the speed of business: sneller en goedkoper, zonder in te leveren op security en gebruiksgemak. Ontdek hoe je dit ook voor jouw organisatie kunt realiseren.