Plan een call
Plan een call
Organisatie-omvang

400 medewerkers

Hoofdkantoor

Nederland

Eén van onze klanten had als het gevolg van eerdere fusies en overnames niet langer het recht meer om hun merknaam te blijven gebruiken. Omdat de wettelijke toegang tot de oude merknaam op 1 juni 2023 afliep, was haast geboden.

Gekozen Identity Management-aanpak

Naast de veranderingen in de branding moesten alle gebruikers verhuizen naar een nieuw AD-domein met een nieuwe UPN en een nieuw e-maildomein. Gezien de harde deadline en korte doorlooptijd voor het project werd de beslissing voor een nieuwe Okta-tenant genomen. Daarnaast werd een OIE (Okta Identity Engine)-upgrade toegevoegd aan de projectscope.

Door gebruik te maken van Okta Org2Org kunnen medewerkers nog steeds toegang krijgen tot applicaties zoals ze gewend waren met de toevoeging van een redirect naar de nieuwe Okta-tenant. In lijn met de branding zijn ook alle gebruikersnamen en e-mailadressen bijgewerkt met het nieuwe domein.

Resultaten

FuseLogic rondde het project samen met de klant succesvol af voordat de deadline was verstreken. De circa 400 medewerkers van onze klant hebben nu de mogelijkheid om te werken zoals ze gewend waren, maar dan via hun nieuwe branding in een nieuwe Okta OIE tenant. Voor het IT-team maakt de gekozen opzet een geleidelijke migratie van applicaties van de oude naar de nieuwe Okta-tenant mogelijk.

Geleverde oplossingen

Identity & Access Management-platform

SSO en MFA

Okta-migratie

FuseLogic

Klaar om aan de slag te gaan?

Wilt u weten hoe uw volgende Identity Management-oplossing veel sneller en gemakkelijker kan worden gerealiseerd?
Download dan ons gratis whitepaper ‘IM fast, easy & ReadytoUse’.