Okta connector voor TOPdesk!

Heeft u TOPdesk en Okta? Dan hebben we goed nieuws: De Okta SCIM-connector voor TOPdesk is nu Okta Verified! Met deze connector kunnen TOPdesk-accounts voor zowel persons als operators automatisch door Okta worden aangemaakt. De TOPdesk-accounts volgen daarmee automatisch uw Joiner-, Mover- en Leaver processen. Als een persoon bijvoorbeeld van afdeling wisselt, wordt deze wijziging…

Lees verder!

Customer Identity & Access Management: raakvlak tussen CMO, CIO en CISO

Customer Identity & Access Management (CIAM)-oplossingen vormen het raakvlak tussen marketing, IT en security wanneer organisaties klanten toegang willen geven tussen apps en bedrijfsinformatie. Wanneer uw organisatie CIAM als een enabler voor digitale transformatie beschouwt, moet u er voor zorgen dat uw CIAM-oplossing voldoet aan een aantal belangrijke eisen en wensen vanuit marketing-, security- en…

Lees verder!

Apps voor uw klanten: dedicated CIAM of IAM?

Veel organisaties zetten in op digitale transformatie. Wanneer u ook apps aan klanten gaat aanbieden, is het beheer van toegangsrechten een belangrijk aandachtspunt. Kiest u dan voor een dedicated Customer Identity & Access Management (CIAM) oplossing, of voor een centrale IAM-omgeving voor zowel klanten als medewerkers? Dedicated CIAM… Het is natuurlijk mogelijk om een dedicated…

Lees verder!

Wat is Customer Identity & Access Management?

Een modern Customer Identity & Access (CIAM-platform maakt het gemakkelijk om nieuwe applicaties voor klanten snel te lanceren en zorgt voor een uniforme en prettige gebruikerservaring op alle kanalen. Tevens zorgt het voor afdoende beveiliging van gebruikersaccounts en persoonlijke informatie, en verhoogt het de marketing-ROI door een beter begrip van gebruikers, targeting en personalisatie. Verwachtingen…

Lees verder!

Identity Management, maar dan in 10% van de tijd!

Identity Management implementaties staan bekend als complexe, langdurige en dure projecten. Dat is niet langer noodzakelijk. Door een pragmatische benadering en slimme automatisering kan een Identity Management oplossing in 10% van de tijd worden gerealiseerd.   Meer weten over Identity lifecycle automatisering? Download dan het whitepaper ‘I am fast, easy & ReadytoUse’   Scope creep…

Lees verder!

Cloud First? Identities First!

Digitale transformatie, focus op de core business, kostenreductie… er zijn veel redenen om voor de cloud te kiezen. Wanneer de cloud in een of meer ‘proof(s) of concept’ de toegevoegde waarde heeft bewezen, onderzoeken veel organisaties de mogelijkheden van een ‘Cloud First’ strategie als logische vervolgstap. Security aspecten van Cloud First Bij een Cloud First…

Lees verder!

Grip op de Identity Lifecycle in het cloud tijdperk

Identity Lifecycle Management is altijd een uitdaging geweest, ook toen alle business applicaties nog ‘vertrouwd’ in het eigen datacenter draaiden. Nu de cloud steeds meer geaccepteerd (of zelfs de voorkeur) wordt, krijgt het Identity Management landschap er nog een extra complicerende dimensie bij. Daarom stellen steeds meer CIO’s en CISO’s zichzelf de vraag: hoe houd…

Lees verder!