Plan een call
Plan een call
Organisatie-omvang

9.000+ medewerkers,
90.000+ studenten

Hoofdkantoor

Amsterdam

Branche

Educatie

De aanvang van het studiejaar is op elke hogeschool en universiteit een belangrijk moment. Alle nieuwe studenten en alle medewerkers beginnen op dezelfde dag, en hebben allemaal toegang tot hun IT-middelen en applicaties nodig. Een jaarlijks terugkerend kritisch en uitdagend moment voor Identity Management-teams zoals dat van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Universiteit van Amsterdam (UvA).

Van twee weken naar één weekend

De HvA en UvA maken gebruik van een gedeelde on premises IT-omgeving. In het verleden duurde het activeren van alle gebruikersaccounts een tot twee weken. In het afgelopen jaar hebben het IAM-team van de HvA en UvA en de consultant van FuseLogic hard gewerkt om dat te verkorten. Het resultaat: in september 2023 was het activeren van alle gebruikersaccounts binnen één weekend afgerond. Hoe zeer dit werd gewaardeerd bleek wel uit het grote aantal positieve reacties vanuit de organisatie.

Het belang van een excellente ‘first day experience’

De eerste dag van studenten en medewerkers is van groot belang voor een goede start. Helaas is de realiteit vaak weerbarstig wanneer het gaat om de toegang tot benodigde IT-middelen en applicaties. Dit leidt tot frustratie en vertraagt het proces van productiviteit. FuseLogic helpt onderwijsinstellingen dit proces te verbeteren met tevreden studenten en medewerkers als resultaat.

FuseLogic

Klaar om aan de slag te gaan?

Wilt u weten hoe uw volgende Identity Management-oplossing veel sneller en gemakkelijker kan worden gerealiseerd?
Download dan ons gratis whitepaper ‘IM fast, easy & ReadytoUse’.