Een modern Customer Identity & Access Management (CIAM)-platform maakt het gemakkelijk om nieuwe applicaties voor klanten snel te lanceren en zorgt voor een uniforme en prettige gebruikerservaring op alle kanalen. Tevens zorgt het voor afdoende beveiliging van gebruikersaccounts en persoonlijke informatie, en verhoogt het de marketing-ROI door een beter begrip van gebruikers, targeting en personalisatie.

Verwachtingen van uw klanten
Klanten zijn van Google en Facebook eenvoud, gemak en service gewend en verwachten dat ook van uw applicaties! In de steeds meer digitaal wordende wereld zijn eenvoudige toegang, gebruiksgemak en veiligheid essentieel.

Het belang van Customer Identity & Access Management
Bij de ontwikkeling van apps en software voor klanten is identiteitsbeheer nodig voor de aanmelding en verwerking van gebruikersaccounts. Wanneer identiteitsbeheer voor elke applicatie individueel zou worden ingericht dan zijn gebruikerservaringen gefragmenteerd, hebben gebruikers afzonderlijke inloggegevens nodig om in te loggen bij elke app en is de klant- en gebruikersinformatie verspreid over verschillende databases. Daardoor zijn ook de activiteiten van gebruikers moeilijk te traceren en loopt de beveiliging meer risico.

Toegangsrechten onder controle

De voordelen van Customer Identity & Access Management
Off-the-shelf beschikbare CIAM functionaliteit maakt het gemakkelijk om nieuwe applicaties snel te lanceren en zorgt voor een uniforme en prettige gebruikerservaring op alle kanalen. Daarnaast zorgt het voor afdoende beveiliging van gebruikersaccounts en gevoelige persoonlijke informatie en verhoogt marketing-ROI door een beter begrip van klant, targeting en personalisatie.

Okta Identity Cloud: de moderne benadering van CIAM

Okta is de moderne Identity Management standaard die is ontwikkeld voor snelle implementaties. Okta is gebruiksvriendelijk, ontwikkeld in en voor de cloud, biedt enterprise niveau security en schaalbaarheid en biedt ongeëvenaarde flexibiliteit. Met Okta kunt u sneller dan ooit live gaan en nieuwe apps en digitale initiatieven snel en veilig in de markt zetten. Lees meer over Okta

Uw Okta CIAM partner
FuseLogic is Certified Okta partner en de Okta partner met de meeste getrainde en gecertificeerde Okta consultants in de Benelux. Bij FuseLogic krijgt u het beste van twee werelden: hoog niveau gecertificeerde Okta expertise en ‘best practices’ op basis van meer dan 10 jaar Identity Management ervaring. In nauwe samenwerking denken we mee over de optimale inrichting van uw Okta omgeving. We maken samen met u in korte tijd het design en de use cases die de basis voor succesvolle implementatie vormen.

Hoe wij u kunnen helpen met CIAM

Technologie is belangrijk, maar is niet voldoende voor succesvol Customer Identity & Access Management. Doorslaggevend voor succes zijn vaak aspecten die te maken hebben met de business en organisatie zoals vraagstukken hoe je pragmatisch omgaat met ‘wie om welke reden bij welke applicatie en data mag’. Met onze best practices aanpak nemen we uw bedrijfsprocessen als startpunt en boeken snel resultaat.

Meer weten?
Wilt u weten hoe u CIAM kunt inzetten voor een excellente klantervaring over alle applicaties, devices en ‘touchpoints’ met uw organisatie? Download dan het gratis FuseLogic E-paper Customer Identity & Access Management. Hierin belichten we de essentiële rol die Customer Identity & Access Management (CIAM) heeft bij succesvol ondernemen en klanten bedienen in een digitale wereld. Of neem contact op voor een goed gesprek over Identity & Access Management.